Weekend! - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Sascha

09 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Bellville

Het is vandaag zaterdag en het REGENT! Jammer want we zouden naar de wijngaarden maar in plaats van dat hebben we nu het two oceans aquarium bezocht, was heel mooi om te zien! Daarna begon de zon weer te schijnen dus heb ik voor het eerst de tafelberg van dichtbij kunnen zien, echt een enorme berg en je kan hem inderdaad vanaf elk puntje van de stad zien, super handig als je geen richtingsgevoel hebt:) We zijn na het aquarium naar Waterfront gegaan, daar heb je veel shopping malls en terrasjes en vooral heel veel eten! Dus we hebben ergens gelunched op een heel leuk marktje waar je echt eten kon kopen uit allerlei landen. Ik heb voor het eerst Biltong geproefd, een of ander gedroogd vlees, was lekker! En we hebben op die markt rotti gegeten, jammie jammie! Rond een uur of zeven waren we weer thuis en toen heb ik gejogd, dat is echt mooi hier. Sinds ik hier ben ga ik elke avond vroeg slapen maar ik zit nu nog vol energie op de bank dus kon ik mooi weer even een blog schrijven. Donderdag ben ik begonnen met mijn stage, ik zit op het hoofdkantoor in Durbanville op afdeling financiën. Ik ben donderdag bezig geweest om mn plan van aanpak voor deze stage te schrijven, ik heb nu nog even geen idee hoe ik het project ga aanpakken maar maandag heb ik een afspraak met Ika (mn begeleider) dus hoop nog even wat meer informatie te kunnen krijgen. Ik ga de komende twintig weken bezig om voor elke functie op het hoofdkantoor een functiebeschrijving te ontwerpen. Dat worden dus heel veel interviews! Dat wordt nog wel even spannend met mn Engels maar het zal allemaal wel goed komen! Ik voel me steeds meer thuis hier, het huis van Marieta is echt relaxed en ik kan doen waar ik zin in heb. We zijn vandaag nog bij een studentenhuis geweest in Parow North. Volgende week komen er twee stagiaires uit België en die verblijven in dat huis. Dat zou dus heel handig zijn qua vervoer etc. Het huis zag er heel mooi uit met een heerlijk zwembad. De wijk ligt echt aan de hoofdweg dus je zit binnen een kwartier op stage en binnen een kwartier in het centrum, heerlijk centraal dus! Ik kan vanaf 1 maart in dat huis dus daar heb ik heel erg zin in! Aanstaande vrijdag gaat Marieta voor een week naar Gauteng, haar zoon woont hier. Hij heet Bertie en is de eigenaar van de WastePlan. Ik wordt die week vermaakt door Marie, een collega van WastePlan dus ik zal niet alleen zijn. Morgen (zondag) moet het Nederlandse hockeyteam spelen tegen Engeland in de Investec cup dus ik ga samen met Marieta en Tina daar heen. Deze week ga ik in Marieta haar auto oefenen om Links te rijden, hoop dat alles heel blijft! Je went er eigenlijk wel heel snel aan, alleen met oversteken kijk ik altijd de verkeerde kant op.

Bye Bye lieverds!

  • 09 Februari 2013 - 23:22

    Oma Jeanne:

    lief kleinkind wat spannend van je dagboek! Ik volg het en geef afentoe commentaar.
    Ik ben in amsterdam met je moeder en vader bij tineke en pHilip.
    Thuis schhrijf ik wel meer kus oma

  • 10 Februari 2013 - 11:36

    Bettina:

    Indukwekkende foto's! Er is blijkbaar werk zat! Succes!

  • 10 Februari 2013 - 14:40

    Evert:

    Mooi dat je wat gewend bent. Waterfront is leuk he? IN de avond is het ook altijd gezellig daar. Dus oefenen met links rijden? Leuk. Komt vast wel goed en idd uit kijken bij het oversteken, das nog het lastigst. Dus in Parrow North. Leuk dat je daar terecht kan. zo zie je maar dat alles weer goed komt. Hmmm, vond jij billtong lekker? Ik vond het altijd vreselijk, haha.
    Veel plezier bij het hockey.
    Groetjes Evert en Jacobine

  • 10 Februari 2013 - 22:13

    Tjebbe:

    Hey dappere dame!
    Heb je reisverslagen gevonden op internet. Erg mooi om te lezen hoe je alles ervaart, zowel de leuke als de wat minder leuke dingen zoals het afscheid en vertrek vanaf Schiphol.... Knap dat je daar zo open over bent...

    Doe je best daar en geniet ervan!! Veel succes!

    Vr.gr. Tjebbe

  • 13 Februari 2013 - 18:10

    Bianca:

    Zo te lezen begin je langzaam je draai daar wel te vinden daar?! Ik hoop het tenminste!

    geniet van je avontuur!

    X
    Bianca

  • 15 Februari 2013 - 19:03

    Janet, John En Anne-Fleur:

    He Sas, nou ik betwijfel of jij nog terugkomt. Als ik dit zo lees, denk je totaal niet terug aan Nederland. Ik neem mijn pet voor je af. Je tante houdt helemaal niet van al die avontuurlijke uitspattingen. Tot op zekere hoogte, maar soms verlang ik toch ook wel naar meer .................. (?!!?!??!).

  • 17 Februari 2013 - 12:50

    N.sammels:

    hoi sas; je ome nico en tante annie hoorde van jouw vertrek wij wensen je veel succes daar in afrika

    leuk om eens een nicht te volgen naar een land waar wij toch nooit komen bekijk het maar goed

    een ervaring om U tegen te zeggen de groeten uit het winterse almere

    Annie/Nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 18361

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: