Holi One & Tafelbergggg! - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Holi One & Tafelbergggg! - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Holi One & Tafelbergggg!

Blijf op de hoogte en volg Sascha

04 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Parow

Hoi Allemaal!

Ik schrijf nu voor het eerst een blog vanuit het studentenhuis, sinds vrijdag (1 maart) woon ik hier nu! Het is een heel mooi en gezellig huis, de negen mannen vallen me alles mee en zijn best te handelen. Ik heb een kamer van ongeveer 20 m2 met eigen badkamertje, dat is best fijn met al die mannen! Het valt me ook alles mee hoe goed de afwas nog gedaan wordt. Het huis heeft een zwembad, een grote eettafel en keuken en een best wel grote tuin met, hoe kan het ook anders, een braai! Vrijdag avond was er meteen een braai met het hele huis, was wel leuk om iedereen meteen te leren kennen!

Zaterdag hebben we eerst een beetje uitgeslapen en rustig aan opgestart. PAPA WAS JARIG! Dus ik had om negen uur mn wekker gezet. Ik heb via skype meegezongen en bij ons vaste verjaardagsritueel geweest: ontbijt op bed en cadeaus uitpakken! Was leuk om er zo toch nog een beetje bij te zijn! Mn verzonden verjaardagskaart was gelukkig op tijd aangekomen. Daarna ben ik naar een shopping centre geweest om een outfit in te slaan voor het Holi One Coulour Festival. Het was echt een super gaaf festival waar iedereen vrolijk was, echt hele goede muziek (heb in die zes uur geen één slecht nummer gehoord) en die poeder was echt heel leuk. We waren met Mathias en Thomas (de twee Belgische jongens + huisgenoten) en twee meiden die ik had ontmoet op de ambassade. Ik moest toen zo lang wachten voor mn visum en zo zijn we aan de praat geraakt en hebben we nummers uitgewisseld! Op het festival hing een grote klok en elk heel uur werd er afgeteld en gooide iedereen met die poeder. Heel gaaf! Rond een uur of negen zijn we weer naar huis gegaan (het begon al vanaf 12 uur) want zondag hebben we super vroeg de Tafelberg beklommen! Toen we na het festival terug wilden naar onze auto kwamen we er achter dat de parkeergarage al om 19.00 uur dicht was, probleempje dus! We zijn via een of andere deur naar binnen gegaan, toen konden we het apparaat niet vinden waar we ons kaartje konden betalen. We hebben de auto gewoon naar beneden gereden naar de slagboom, hier was geen security of niets! We hebben lang naar de slagboom staan staren tot dat we ineens zagen dat we misschien wel langs die slagboom zouden kunnen rijden! Het was het proberen waard, want we konden er echt NET langs. Het moest geen één centimeter minder breed zijn.

Zondag zijn we rond half acht bij de Tafelberg begonnen, we hebben de meest populaire route genomen (platteklif) want het schijnt dat als je heel vroeg de onbekendere route neemt dat de kans dan groot is dat je een mes op je keel krijgt en je tas in moet leveren. De route die wij namen was heel druk en was veilig! We dachten die berg wel even te bewandelen maar dit was gewoon echt een klim! 2,5 uur traplopen, best vermoeiend! Mega zwaar en er kwam maar geen end aan. Telkens als we voorbijgangers vroegen hoe lang we nog moesten was het 45 minuten, schoot ook niet op! We hebben heel veel pauzes genomen en heel veel genoten van het uitzicht! Het is echt ontzettend mooi om de hele stad te kunnen zien en de berg zelf is ook heel mooi. Eenmaal op de top konden we ook de andere kant van de stad zien, echt heel gaaf. We zijn eerst heel snel naar het café gelopen want we hadden super honger. Daarna hebben we een rondje over de hele plateau gedaan om het van alle kanten bekijken, ik vond het mooiste om the lions head te zien. Dat is een kleinere berg naast de Tafelberg, die gaan we binnenkort ook beklimmen!

Hierna hebben we stokbrood gekocht met smeersels en dat opgegeten bij Nienke en Nina thuis, ze wonen in de wijk Lions Head in het centrum. We zijn om zes uur naar een festival van Goldfish geweest, Zuid-Afrikaanse DJ’s die echt hele relaxte muziek draaien.

Vandaag, maandag weer lekker naar stage geweest en vanavond heb ik Zumba gedaan met een collegatje! Morgen gaan we waarschijnlijk na stage naar de tentoonstelling Bodies, dat is zo’n tentoonstelling die over de hele wereld gaat met allemaal lichamen die je van binnen kan zien. Het is ook in Amsterdam geweest!

Bye bye en tot de volgende blog! Kisss

  • 05 Maart 2013 - 08:09

    Bianca:

    wat een invulling van je vrije tijd; om (wederom) jaloers op te worden

    een goede zet denk ik om nu lekker, met leeftijdsgenoten, in het studentenhuis te wonen. sterkte met al die mannen. ook wel lekker veilig toch!? sterke mannen om je te beschermen :-S

    ennuh, werkse hè deze week, want dat moet ook gebeuren...

    xxx
    Bianca

  • 05 Maart 2013 - 09:02

    Bettina:

    Joh, wat een verhaal! Wees blij dat je af en toe naar je stageplek mag om uit te rusten... Haha! Heel lieve groeten! Bettina

  • 05 Maart 2013 - 09:13

    Conny:

    Wat een zware klim zeg! 2,5 uur trappen lopen, zeeer goed voor de beenspieren!!
    Body's daar ben ik zelf ook geweest toen het in Amsterdam tentoongesteld werd. Dit is al een paar jaar geleden. Ik was erg benieuwd hoe zoiets nou zou voelen. Op het moment dat ik een vinger uitstak zag ik onderaan een heel groot bord met: NIET AANRAKEN. haha. Ben heel benieuwd hoe je het vind!

  • 05 Maart 2013 - 20:13

    Renée:

    Wat een leuk verhaal weer Sassiefrassie!!
    Je beleeft leuke dingen zie ik wel :D Veel plezier en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

    Ohja die Bodies is uber cool! Ben ik ook geweest!

    Dikke smakkie

  • 05 Maart 2013 - 20:13

    Renée:

    Wat een leuk verhaal weer Sassiefrassie!!
    Je beleeft leuke dingen zie ik wel :D Veel plezier en ik ben weer benieuwd naar je volgende verhaal!

    Ohja die Bodies is uber cool! Ben ik ook geweest!

    Dikke smakkie

  • 07 Maart 2013 - 10:26

    Tjebbe:

    Ha Sascha ik heb je laatste foto's bekeken en ik ben helemaal niet jaloers ... Ziet er ZOOO saai uit allemaal ;-))))

  • 10 Maart 2013 - 13:08

    John:

    Hoi Sas, leuke kleurtjes! Op die ene foto zie ik drie kleurrijke dames en een een smurf en de hulk Haha. Maak lekker plezier daar!!!!!!!!!

    groet John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 18366

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: