Bus tour door Kaapstad & Beach Club - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Bus tour door Kaapstad & Beach Club - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Bus tour door Kaapstad & Beach Club

Blijf op de hoogte en volg Sascha

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Bellville

Dit weekend ben ik met twee collega’s op pad geweest. Ik wilde graag de rode bus tour doen, zij hadden dit zelf ook nog nooit gedaan dus vonden het wel leuk om mee te gaan! Het is een Engelse bus met open dak die door de hele stad rijdt. De rode bus gaat langs allemaal musea en bekende plekken. Wij hadden de blauwe, die gaat helemaal rond de Tafelberg en langs de hele kustlijn. We begonnen rond tien uur en om elf uur hadden we onze eerste stop bij Consantia valley, een wijngebied achter de Tafelberg. De Tafelberg is aan de kant van de kustlijn meer rotsig en de grond is er droger, aan de achterkant heb je super veel bossen en mooie bloemen. Bij de wijnvelden hebben we een beetje rondgehangen in het gras en wine tasting gedaan. De volgende stop was bij een vogelpark, je hebt hier super veel verschillende soorten mooie vogels en zelf musjes! Die noemen ze hier moessies. De toeristische dingen zijn hier allemaal echt gigantisch goedkoop dus het is daarom wel leuk om gewoon alles te bekijken. De bus reed verder langs een township, Imizamo Yethu, hier kon je ook een rondleiding krijgen door lokale mensen maar er gewoon langsrijden was ook prima. Van een afstandje voelt wat veiliger! De bus reedt door naar Houtbaai en Campsbay. In Campsbay hebben we geluncht. Ik vond Campsbay echt het mooiste gedeelte van Kaapstad. Het voelt daar echt als een paradijs, je hebt super mooie stranden, cocktailtentjes en de natuur is er echt heel mooi. Het schijnt dat alle bekende mensen (ook Nederlanders) hier wonen. Er staan echt de meest grote en mooiste huizen met echt een gigantisch mooi uitzicht op de oceaan. De dag vloog echt voorbij, het was heel leuk om de hele stad eens te zien en de tafelberg van alle kanten te bekijken. Rond een uur of zeven waren we weer thuis en zijn we op de bank geploft met een zak chips en een film. Vandaag (zondag) hebben we Marieta opgehaald van het vliegveld en zijn we daarna met twee andere stagiairs uit België en nog een collega met zijn vriendin naar beach club Shimmy gegaan in Waterfront. Echt een super mooie beach club met uitzicht op de haven. We hingen in het zwembad naar de haven te kijken en vanaf hier zagen we een paar zeehonden! Hier hebben we de hele middag een beetje in de zon gelegen. Daarna zijn we naar een restaurant in Waterfront geweest met live muziek. Was een super relaxte dag!

• 25 Februari 2013 - 19:03

Renée:

Heeee poepert!
    Dat klinkt weer ganz toll!! Vooral die moessies hahaha.
    I look out for the next one. Hihi

Kuskus

• 25 Februari 2013 - 20:41

Buufbettie:

Hey moessie.. Haha
    Wat leest het lekker! Ben wel een beetje jalours!!!! Nou ja, net terug uit de sneeuw kan ik niet klagen :-)
    Ben blij dat je het naar je zin hebt!
    Liefs Bettina

• 25 Februari 2013 - 20:46

Bianca:

Jaloers... :-S

Ik zie een stijgende lijn in je berichtgeving; erg fijn!!! Volgens mij heb je de smaak wel te pakken én inmiddels de juiste mensen ontmoet.

Maar wat een contrast hè , van een ritje langs een township naar een luxe lunch in 'het paradijs'.
    Die wijnproeverij ziet er gezellig uit; daar had ik wel bij willen zijn ;-P

ENJOY!!!

• 25 Februari 2013 - 20:52

Sascha Richter:

@ Bianca, Ja klopt, gaat steeds beter en voel me steeds meer thuis! Toen ik mn verhalen terug las merkte ik zelf ook al dat het steeds een beetje vrolijker werd haha! Die verschillen zijn hier inderdaad echt super groot, in sommige wijken moet je gewoon niet komen en in andere wijken kijk je je ogen uit naar alle mooie huizen met zwembaden!

@buuffie! Hee Buuf! Alles goed daar op è Lemmer? Hebben jullie het naar je zin gehad op wintersport?