Blij, blij, blij om hier te zijn! - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Blij, blij, blij om hier te zijn! - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Blij, blij, blij om hier te zijn!

Blijf op de hoogte en volg Sascha

18 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Parow

We hebben een nieuwe auto geregeld! Een leuk blauw Nissantje! We hebben afgelopen week een dagje zonder auto gezeten, het vorige contract iets te snel opgezegd zonder eerst een nieuwe auto te regelen. Hierdoor moesten we helaaaaas een dagje thuis werken (zwembadmiddagje en van de zon genieten).

Het is nu 10 maart en dit weekend was weer bomvol en ik ben na de weekenden echt gesloopt! Vrijdag hebben we eerst gebraait met huisgenoten en een beetje rond het vuur gehangen. Zaterdag ben ik om zes uur opgestaan met twee andere huisgenoten om te gaan hardlopen. Ik ga volgende week zaterdag namelijk meedoen aan een 10 kilometer run waarbij je een hele leuke goodiebag krijgt wat eigenlijk de hoofdreden is om mee te doen. Aangezien ik een conditie van een schildpad heb moet ik dus keihard trainen! De eerste twee dagen (zaterdag en zondag) ging dat heel goed maar ik heb het nu al weer opgegeven geloof ik. Hardlopen is gewoon niks aan. Dus ik ben benieuwd hoe ik mezelf over die finish ga slepen zonder training. Ik ren samen met Tina (collega) die om de dag rent dus super goede conditie heeft. Na het hardlopen hebben we snel gedoucht en daarna naar het stadsdeel Strand gereden en hier hebben we gesurft. Nienke en Nina waren ook weer mee. Surfen was echt super gaaf, helemaal als je de flow te pakken hebt! Staan is helaas nog niet gelukt maar liggen op die plank is ook leuk. Na het surfen zijn we naar Kogel Bay beach gegaan, een heel mooi rustig strand. Het leek echt wel een droomplekje! Hier hebben we de hele middag gelegen. Zaterdag avond werd ik opgehaald door Desiree (collega) en heb ik bij haar en haar man gebraait. Ik heb hier ook geslapen want zondag ochtend zijn we vroeg opgestaan om een motortocht te gaan maken met een groep van acht motors. We zijn via Sir Lowry’s pass, Greyton, Villiersdorp en Franschoek pass gereden. Heerlijk achterop gezeten en alleen maar om me heen gekeken! De bergen waren echt ontzettend mooi en ook heel leuk om meer de binnenlanden en het boerenleven te zien.

Vandaag is het alweer 17 maart, de tijd gaat echt zo ontzettend snel. Zaterdag ochtend hebben we gesurft in Strand, het gaat al steeds een beetje beter en ik kan nu één seconde staan, blijven oefenen! Zaterdag ben ik vroeg naar bed gegaan want zondagochtend vroeg had ik een hardloopwedstrijd door de stad. Het viel me alles mee en de sfeer was super leuk. Met spierpijn en al zijn we daarna naar Cape Point gereden en Kaap de Goede Hoop. De heenreis alleen al was super mooi. Cape Point is een stuk afgesloten natuurgebied waar je met je auto doorheen kunt rijden. We zijn eerst helemaal tot aan het puntje gereden en hier de vuurtoren bekeken en met een treintje de berg op gegaan (lopen konden we niet meer opbrengen). Het was super mooi om al die mooie strandjes, bergen en bomen te zien. Tijdens het rondrijden door het park zagen we een struisvogel en een paar apen. Echt super gaaf om te zien, het echte Afrika gevoel!

  • 18 Maart 2013 - 23:02

    Ab:

    Super om te lezen dat je blij, blij, blij bent. Kan het me ook wel voorstellen als ik je verslagen lees.
    Je komt straks nog tijd te kort. Dat surfen (niet met zo'n suf zeiltje) lijkt me prachtig om te doen.
    Have fun and stay okay!

  • 19 Maart 2013 - 08:43

    Buufbettie:

    Meid, als dat zo door gaat zou je nog om een half jaar moeten verlengen.... Het wordt zeker afkicken als je weer terug in het kleine, natte Nederland..... Geniet ervan!!!!!

  • 21 Maart 2013 - 09:49

    Sascha:

    Leuk dat jullie me volgen! Ik denk inderdaad dat we tijd te kort hebben, een hele goede reden om hier weer terug te komen :) Hoe gaat het in Nederland?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 18365

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: