Eerste dag - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Sascha

06 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Bellville

Gisteren ben ik aangekomen en ik schrijf dit vanaf mijn heerlijk twee persoonsbedje! Het afscheid gisteren was moeilijker dan ik dacht, vooral na de douane besef je dat je nu dan echt weg gaat. Dat gevoel van binnen is echt onbeschrijfelijk. Al je gewicht zakt naar beneden en je denkt alleen nog maar: ik wil terug! Dus een beetje in de war op zoek naar de juiste gate en mezelf heel veel moet inpratend kom ik daar eindelijk aan. Eenmaal in het vliegtuig moest ik me groot houden, tranen weg vegen en doen alsof je er onwijs veel zin in hebt. Ik zat naast hele lieve mensen die al jaren naar Zuid-Afrika gingen en alle spots kennen. We hebben veel gekletst en ze gaven me nog een tip voor een leuk studentenhuis. De vlucht was elf uur lang maar het ging zo maar voorbij! Ik zat bij het raam dus heb lekker naar buiten kunnen kijken. We vlogen over de Sahara, dus heb kilometers zand gezien, echt heel mooi. We werden ondertussen vermaakt met veel eten en je kon je eigen filmpje uitzoeken dus heb ik maar een aflevering van Gooische Vrouwen en de film Alles is Familie gekeken. Ik was tijdens de vlucht heel relaxed maar twee uur voor de landing begon de paniek weer even toe te slaan want dan wordt het ineens wel heel definitief! Op het vliegveld heb ik snel mijn koffer gepakt en ben naar buiten gegaan. Hier stond Marieta op me te wachten met mijn naambordje in haar hand. Ze gaf me meteen een dikke knuffel en zei: Say hello to your new mommy! Dus dat voelde meteen heel goed. Ze is echt heel gastvrij en helpt me overal bij. Vandaag, zes februari, was wel even een moeilijke eerste dag. Ik heb eerst heerlijk uitgeslapen en ben daarna met Marieta gaan ontbijten en toen heeft ze me de kantoren laten zien van WastePlan en aan iedereen voorgesteld. Het kantoor is echt heel schraal ingericht, het minimale is aanwezig. De mensen zijn echt zo super aardig! Er zijn twee kantoren, eentje in Durbanville (hoofdkantoor) en eentje in Kraaifontein (fabriek + kantoor). Vooral de fabriek was nogal een shock, wat een meur en wat een ranzigheid. Alleen maar afval en het kantoor wat er naast staat vliegt vol met van die vieze vliegen dus ik ben al lang blij dat ik lekker in Durbanville werk. Het is wel raar om te zien dat er in de fabriek alleen maar zwarten werken en op het hoofdkantoor alleen maar blanken. De sfeer is ook zo relaxed op kantoor, die Ika (General Manager) loopt iedereen aan te sporen terwijl de rest lekker aan de koffie hangt te leuten. Wel grappig om te zien, zou je in Nederland nooit zien! Ika wordt mijn begeleider en ik heb vandaag even met hem besproken wat ik ga doen de komende tijd. Na dat gesprek ben ik door een of andere man naar Marieta haar huis gebracht en toen was het nog maar rond een uur of twee. Toen begon ik me een beetje te realiseren dat iedereen hier best wel opgesloten leeft en dat Marieta echt in een buitenwijk van Kaapstad woont. Ik kon geen kant op, heb niemand hier en ook niets te doen. Dus morgen ga ik lekker met mn stage beginnen, voor het eerst dat ik hier naar uit kijk! Tenminste een beetje onder de mensen en een doel! Er werken gelukkig veel jongeren dus dat gaat helemaal goed komen denk ik. Het is gewoon heel erg wennen. Ik wilde vanmiddag gaan wandelen om de buurt een beetje te verkennen maar toen keek Marieta me heel raar aan. Blijkbaar niet logisch of zo. Maar ik wilde toch iets te doen hebben dus toen heb ik voor de veiligheid maar haar hond meegenomen en een eind gaan wandelen en dat was lekker om even buiten die hekken te zijn! De natuur is hier super mooi, alleen maar bergen en bomen die je ziet!

Ik ben mijn kabeltje van mijn camera vergeten, echt super balen dus kan helaas geen foto's uploaden:(

En het water stroomt inderdaad de andere kant het putje in haha! zal morgen eens even kijken of de maan ook andersom staat!

  • 06 Februari 2013 - 23:08

    Your Real Mommy!:

    Hey schat, leuk te lezen je eerste verslag! Don't forget the real thing haha!
    Fijn dat deze dame zo goed voor je is, helpt zéker met acclimatiseren.
    Wat voor waakhond had je bij je? Een chiwawa(?) Advies graag toch wel serieus nemen....
    See you on skype en succes morgen op je eerste werkdag! xxxx

  • 07 Februari 2013 - 01:44

    Conny:

    Ha lieve sas, Ik ga je blog zeker volgen! X

  • 07 Februari 2013 - 10:34

    Marianne:

    Oej, wat klinkt dit allemaal herkenbaar! Trust me, je went snel genoeg.
    Natuurlijk is het spannend, het is ook niet niets wat je doet he ... :)
    Enorm veel succes op je eerste stagedag & take care!
    Liefs xxx

  • 07 Februari 2013 - 16:51

    Bianca:

    Hey!
    ik heb je blog gevonden! dus nu kan ik je via deze weg volgen; leuk!
    Wel ff pittig hè dat afscheid nemen en 'alleen', zonder vertrouwde mensen, op een nieuwe plek zijn. Neem de tijd om te wennen!!!
    X Bianca

  • 07 Februari 2013 - 16:56

    Sascha:

    Ja, ik merk echt dat ik niet te snel moet willen allemaal. Je hebt gewoon een bepaalde verwachting maar ik moet gewoon eerst rustig iedereen leren kennen en lekker op zoek gaan naar een leuke studentenkamer waar ik vanaf maart kan wonen. Eerst een beetje aclimatiseren bij Marieta:)

    Liefs!

  • 07 Februari 2013 - 19:25

    Buuf Betti:

    Sniff..... effe zakdoekje erbij halen. Wat een stap meid! Wacht maar, in een paar weken voel je een "echte inheemse".

  • 08 Februari 2013 - 14:53

    Renée:

    Leuk om te lezen lieve Sas!! :D
    Veeeeel plezier daar! En ik hou je in de gaten ;)

    (en dat jij met een hond gaat lopen... wowie hihi)

    Kusss!

  • 09 Februari 2013 - 15:27

    Evert:

    He SAS, leuk jouw verhaal zo te lezen. Kan me best goed voorstellen dat je erg moet wennen, maar ik weet zeker dat je een supertijd gaat hebben daar. Als je eenmaal de weg wat weet en wat leeftijdsgenootjes gaat tegen komen waar je van alles mee gaat ondernemen dan voel je je al gauw thuis in zo'n mooi land. Sterkte daar waar nodig en geniet van alles. de zuid afrikanen zeggen altijd Alles Sal Regkom!!!! alles komt goed!!! We zullen je blog zeker volgen en vergeet niet als je er eens uit wilt bel dan Lukas en Annette eens, die vangen je met alle plezier op.
    Groetjes Evert en Jacobine

  • 09 Februari 2013 - 16:23

    Oma Frieda:

    Leuk verslag.Ben blij dat ik Internet heb.fijn meisje dat je zo reageert.Het is wennen, natuurlijk
    Goed opgevangen door Marieta. Wat schreef Oma. Horen,zien en zwijgen en eerst orienteren.
    Wat een wijsheden worden je toegeworpen.Het is geen Lemmer he.Leve de zon en de mooie omgeving.
    We denken aan je en iedereen leeft mee. If you can go to Muizenberg where we have lived and your
    father have crown up. Dear granddaughter, love you so much, love and kisses from your grandmotherFrieda.Till next time

  • 17 Februari 2013 - 11:14

    Petra:

    Hai sas, wat een avontuur. Heel veel plezier daar en ik ga je volgen. Groetjes petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 18368

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: