Tweede weekend! - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Tweede weekend! - Reisverslag uit Bellville, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Tweede weekend!

Blijf op de hoogte en volg Sascha

20 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Bellville

Het gaat steeds beter met me hier! Afgelopen donderdag kwam Bertie over uit Gauteng. Hij is de directeur van het bedrijf en de zoon van Marieta. Hij heeft dus bij ons geslapen dus ik heb hem een beetje leren kennen. Vrijdag kwamen Tina en Johan (man van Tina) en Bertie dus. We hebben met zijn vijven gebraait. Dit was mijn eerste braai en het is echt heel lekker! De familie is super gezellig! Deze week en dus ook twee weekenden, is Marieta naar Gauteng. Ze gaat hier oppassen op de kinderen van Bertie. Omdat Marieta niet wilde dat ik alleen zou zijn heeft ze geregeld dat Mari, een collega van WastePlan, bij me blijft deze week en weekenden. Een hele leuke collega van 25 jaar dus ze brengt wel wat leven in de brouwerij! We zijn zaterdag eerst naar het vliegveld geweest, daar hebben we Marieta afgezet en daarna zijn we doorgereden naar Stellenbosch. Hier waren twee leuke marktjes met allemaal leuke kleding, eten en Afrikaanse dingen. Er was live muziek dus we hebben lekker in het gras gehangen, echt een weekend gevoel! Na afloop heeft ze me een paar hele mooie wijngaarden laten zien. Het is echt gigantisch mooi hier. In stellenbosch is het veel warmer omdat je er bijna geen wind hebt en je meer tussen de bergen en in het binnenland zit. We zijn daarna naar de Spar geweest, boodschappen gedaan en toen lekker gekookt thuis. In de avond werden we uitgenodigd voor een braai bij Eugene en Bernhardt. Twee collega’s van WastePlan. Dit was heel gezellig! Zondag zouden we eigenlijk naar een braai gaan bij vriendinnen van Mari. Helaas had die vriendin een voedselvergiftiging waardoor het niet meer door ging. Toen waren we ineens plan loos dus! Mari wilde gewoon binnen gaan hangen en tv kijken. Ik vond dat zonde, nu ik hier toch ben wil ik heel graag dingen zien en doen! Ik heb dus de twee Belgische jongens gemaild of ze al plannen hadden. Dat hadden ze nog niet dus heb ik voorgesteld om naar het strand te gaan in Blouberg. Ze hebben me opgehaald. Ze zouden om één uur komen maar doordat ze het niet konden vinden kwamen ze uiteindelijk om drie uur. De weg naar het strand zoeken was ook nog een heel gedoe, het is hier echt een doolhof! De Zuid Afrikanen zeggen dat het zo simpel is omdat je maar twee hoofdwegen hebt, de N1 en N7 maar het lijkt allemaal zo op elkaar hier! We kwamen onderweg langs allemaal sloppenwijken waar we maar snel door zijn gereden en veilig onze deurtjes op slot gedaan! De Belgen hebben een auto op de kop getikt ergens. Het is een VW Golf en rammelt aan alle kanten. als je gas geeft klinkt het alsof je een heel vliegtuig laat opstijgen! Ze gaan hem van de week omwisselen.

Verder deze week ga ik beginnen met de interviews voor mn project en gewoon lekker stage! In de avond een beetje sporten, films kijken en lezen EN SKYPEN!

  • 20 Februari 2013 - 23:15

    Ab:

    Hoi,
    Goed om te lezen dat je langzaam je draai begint te vinden!
    Je hebt al een aantal leuke dingen gedaan zeg.
    Geniet daar naast het werk ook zeker van.
    Lekker genieten van de zomer daar. Hier bljft het maar koud.
    Ook de foto's zijn leuk om te zien.
    groetjes, Ab x

  • 21 Februari 2013 - 06:07

    Conny Van Straaten:

    Ha lieve Sas! Wat een mooie foto's en leuke verhalen! Erg goed om te horen dat je het steeds beter naar je zin krijgt! Onthoud goed dat het altijd even wennen is in een nieuwe omgeving :).
    De pop gemaakt van kranten op één van je foto's, is dat een mascotte die hoort bij WastePlan?
    Dikke knuffel uit Zuid-Oost Azië! Succes met je stage project & ook veel genieten!


  • 24 Februari 2013 - 09:18

    Julia:

    Omg sas we hebben weer eens het zelfde shirtje gekocht (de blauwe op foto 2) hahahaha!! We Skype snel weer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 18354

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: