Regent de pijpenstelen - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Regent de pijpenstelen - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Regent de pijpenstelen

Door: sascharichter

Blijf op de hoogte en volg Sascha

13 Juli 2011 | Frankrijk, Molières

Goedemorgen allemaal,

Ik ben vanochtend om half 8 opgestaan want moest helpen met het brood verkoop! Er hangt hier een lijst waarop mensen aangeven wat ze willen en dan deel ik dat uit. Het is vandaag echt een zeikdag, regen regen en nog eens regen! Dus dat wordt vast lekker rustig vandaag. Gisteren was het echt een hele leuke dag. Ik mocht dus mee als begeleider tijdens het beklimmen van de grot. Het was een half uurtje met de auto en daarna nog 10 minuutjes een berg beklimmen, zwaar joh in die hitte! Uiteindelijk kwamen we bij een ingang wat ikzelf nooit zou ontdekken maar dat was dus de ingang van de grot! Heel apart en super mooi, er was vanbinnen veel kristal te vinden dus heb ook een paar stukjes meegenomen. We zijn in totaal van 10 tot half 4 in de grot geweest en super veel geklommen. Ik moest voorop maar het was soms echt doodeng. Ik stond toch af en toe wel even met knikkende knieën. Al helemaal omdat ik voorop moest en sommige stukken moest je gewoon zo lenig voor zijn en vooral dun. Was wel grappig want we hadden ook meneer piet mee, een gast die komt hier al 5 jaar. Maar meneer piet is een beetje stevig en dikbillig zoals hij zichzelf noemt dus die had soms wel even moeite om door nauwe stukjes te kruipen. Ik vond het klimmen, abseilen, roetsjen en mensen begeleiden super leuk. Vooral omdat je de campinggasten nu ook beter leert kennen als je echt een dag met ze op pad bent, dat heb je met werken op de camping wat minder! Dus was wel even leuk om van de camping af te kunnen. Rond half 4 zaten we weer in de auto en hebben we bij een heel mooi kasteeltje broodjes gegeten en natuurlijk weer aan de wijn, niet normaal bij elke gelegenheid gewoon. Vanochtend heb ik nog in de keuken gestaan met Simone om al die sandwiches te maken! Ze vonden het allemaal heerlijk dus dat was goed om te horen!

Na de grotten klimmen heb ik snel gedouched en daarna laura meteen overgenomen achter de bar dus je hebt hier echt altijd gewoon wel wat te doen! We moesten gisteren trouwens met al het personeel (nu vijf meiden) bij Laura komen want ze had een klacht gekregen. Gisteren heb ik sanitair schoongemaakt met Rosemarijn en toen hebben wij blijkbaar gezegd: aaah, kom we gaan want het hoefde niet zo super goed gedaan te worden. Dus toen kwam er die ochtend daarna een gast naar Laura dat ze dat niet vond kunnen en sowieso het sanitair te vies vond. Dus dat betekent nog harder poetsen helaas!

Ik zal binnenkort even wat foto’s maken zodat jullie een beetje kunnen zien hoe ik hier leef! Rosemarijn houdt ook een blog bij en heeft al wel wat foto’s dus als je wilt kun je kijken op rosemarijnvandewiel.waarbenjij.nu Ik loop hier trouwens echt gigantisch veel per dag dus ik kom denk ik thuis met dikke spierbenen want die bergen zijn hier stijl op de camping joh!

Het is nu half 12 en ik al de lunch voorbereiden met Natalie! We gaan geloof ik eitjes bakken. Ik schrijf even verder want het is inmiddels 5 uur en had vanmiddag vrije tijd dus heb ik gevraagd of ik naar het dorpje molieres mocht en dat mocht! Dus toen ben ik op de fiets gestapt, zwaar joh! Want er zijn hier allemaal bergen maar het was gelukkig maar twintig minuutjes fietsen. Toen ik daar aankwam begon het te hosen dus ik kon nog net schuilen onder het afdakje van de dokter. Er was geen kip te zien daar en je hebt maar een paar winkeltjes maar het was wel even leuk om van de camping te zijn! straks gaan we eten met de kinderen dus ik zal eens even pasta voor ze koken!

ZOEN!

  • 15 Juli 2011 - 16:26

    Trudie:

    Hoi Sascha, wat een avonturen meid!!!
    Geweldig wat je allemaal doet en onderneemt!!!
    Geniet van alles en heel veel liefs
    dikke zoen
    Trudie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 18356

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: