Dagje Montauban! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Dagje Montauban! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Dagje Montauban!

Door: sascharichter

Blijf op de hoogte en volg Sascha

19 Juli 2011 | Frankrijk, Molières

Ik ben er nu gewoon al een week! De tijd gaat hier zo super snel, echt niet normaal. Vandaag (zondag) heb ik uitgeslapen tot elf uur en toen heb ik even ontbeten en weer terug mn bedje in gegaan. Heb een film gekeken op bed en rond 1 uur ben ik maar eens gaan douchen en lunchen met zn allen. Het is een beetje rare dag vandaag want het heeft gisteren super hard gestormd hier en heel onze caravan bewoog ook. Er is een 5 meten lange tak van tien meter hoog gevallen precies naast een tent. Dus allereerst moesten al die gevallen takken opgeruimd worden. Toen ik vanochtend dus even ging ontbijten stond daar ineens een ambulance want een vrouw heeft een hartinfarct dus die is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. En alsof dat niet genoeg is ligt er een paard op sterven, Jamie haar eerste pony, dus die is erg verdrietig. Maar ook nog beetje goed nieuws want gisteren is er een veulen geboren, een jongetjeeee! En hij moest een naam met een B hebben en nou heet hij Binky, ik vond Bob veel leuker. Straks ga ik kleuren, verven en spelletjes spelen met de kinderen en vanmiddag rondje sanitair en als kers op de taart de hele avond achter de bar want het is kinderdisco! Na de kinderdisco hebben we zelf ook nog even lekker debiel gedaan met al het personeel dus was een leuk avondje!

Ik zal even uitleggen hoe de familie hier in elkaar zit

Guido & Simone (eigenaren camping)

Laura (23) Jamie (21) Paul (16) Maxime (12)



Eugienne & Miriam (vrienden Guido & Simone)
Mitchel (16) Jordy (12) Amber (10)

Eugienne en Miriam waren altijd campinggasten op Merlanes en toen is Eugenne op de camping komen te werken omdat ze hier vlak in de buurt wonen. Eugienne doet vooral de keuken (buffetten, lunch, pizzeria, patatavonden) en de excursies (klimmen, grotten bezoeken, kano). Simone en laura ontvangen de gasten en rekenen met ze af en behandelen klachten, probleempjes. Guido doet van alles. Wij zijn met zn achten : Rosemarijn, Charlotte, Natalie, Marloes en Valentijn. En dan nog de twee paardenmeisjes Kirsten en Mariska!

Maandag: vandaag is mijn dagje vrij en ben met Marloes en Natalie naar Montauban geweest. We zijn met de auto van Marloes en Valentijn gegaan, jullie moeten echt even een foto zien hier beneden want het is zo’n leip ding. Het is echt een grote pickup zonder stuurbekrachtiging en hij kan niet harden dan 80 km per uur, haha. Het begon al toen we de camping af wilden rijden. Marloes heeft net 4 weken haar rijbewijs en wilde wel even laten zien hoe je achteruit omkeert. Echt gewoon 1 cm naast een boom had ze ingeparkeerd en haar vriend was ons uit het parkeerplekje aan het begeleiden tot dat ze ineens de koppeling te snel op laat komen en Valentijn half aanrijdt, haha. We hadden gelukkig wel tomtom mee dus die wees ons mooi de weg naar Montauban. Wel heel raar rijden hier hoor, hele andere voorrangsregels, aparte rotondes en gewoon niets staat duidelijk aangegeven! We moesten eerst olie halen voor die auto dus daar zijn we eerst een uur mee bezig geweest om een autowinkel te zoeken. We stonden voor de stoplichten dus Marloes draait mooi haar raampje open en vraagt aan die vrouw: Ou est Le Clere? Zij helemaal uitleggen met droit gauche en weet ik het allemaal maar we hebben het gevonden! Toen we de olie hadden bijgevuld zijn we naar le centre commercial gegaan en daar lekker winkeltjes gekeken en op het terras gezeten! Vanmiddag hebben we hier trouwens geraclet en in de avond aten we een lekker wild eendje, best lekker is dat nog! Morgen (dinsdag) begin ik om 9 uur en ga ik broodjes maken voor de campinggasten want die gaan een outdoor activiteit doen (klimmen). Ik sta om half 8 op en ga dan met Marloes joggen. Hoop dat het goed gaat want heb al zo lang niet meer gesport! Wijziging: ik heb niet gejogd want mn bedje was natuurlijk weer veel te lekker warm maar ga nu even zwemmen;)

  • 19 Juli 2011 - 20:08

    Naomi Zandberg:

    Klinkt allemaal super leuk zeg!! Je hebt al meer reisverhalen dan mij, volgens mij. :p
    Wel eng van die storm zeg! Nou lekker genieten en lees je spannende verhalen wel weer!

  • 21 Juli 2011 - 08:02

    Wietske :

    heey meid,
    heb even al je verhaaltjes gelezen. leuke camping zo te lezen, ook gezellige mensen! Leuk joh. Hoelang meot je nog 5 weken toch? een komen je ouders nog langs? allemaal leuk joh. ik blijf je verhaaltjes lezen en ik heb btw ook skype moet je me maar even opzoeken. kussiess

  • 21 Juli 2011 - 10:53

    Julia:

    He gek kind dat klinkt erg goed man!! je maakt nog eens wat mee ;)
    Veel plezier ik blijf je volgen!

    Xx

  • 22 Juli 2011 - 08:36

    PxPX :

    Hey die Sas!
    Zojuist heb ik eindelijk verbinding kunnen maken vanaf een Camping (ja,je collega's :-) ) in het Noorden van Portugal. We zijn nu in Geres, ong. 30km NO van Braga), een prachtig natuurgebied, vol bergen, rivieren en meren; heerlijk weer. Heb net een Cafe com Leite genomen en al je verhalen in een word doc gezet, zodat Mama en Babette dit ook kunnen lezen. Wij gaan vandaag een wandeling van 7km maken (oef) door de bergen. Love you en tot je volgende blog moment.
    PxPx

  • 25 Juli 2011 - 19:21

    Oma Frieda:

    lieve kleindochter, wat een verslagen.
    Zo te lezen gaat het goed, vol avontuur.Pa,Ma hebben het ook goed las ik. Hier alles goed Geniet en ik zeg
    maar tot horens of zien. Liefs en pakkerd Oma Frieda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 18369

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: