Van alles en nogwatjes! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Van alles en nogwatjes! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Van alles en nogwatjes!

Door: sascharichter

Blijf op de hoogte en volg Sascha

03 Augustus 2011 | Frankrijk, Molières

Laatst ben ik met Natalie en Rosemarijn een middagje naar Mollieres gewandeld. We hadden alle drie even vrij dus konden we mooi weer even weg. Ik had de route al eerder gefietst maar lopen was wel erg heftig. In totaal een wandeling van 3 uur! Maar we zijn onderweg wel overal even gestopt en bij de zonnebloemvelden gekeken en allemaal mooie foto’s gemaakt. Woensdag was ik tot half 4 vrij dus heb ik de fiets gepakt en ben naar het meer van mollieres gegaan. Vraag me niet hoe ik er gekomen ben want dat was wel even zoeken! Het werd me verteld dat het heel makkelijk was, na de spar links. Dus ik na de spar links maar geen meer! Toen ben ik maar een heel eind rechtdoor gegaan langs een kronkelweggetje terwijl ik het meer telkens zag. Op een gegeven moment kwam ik gelukkig een vrouw tegen dus ik vroeg: Je cherche le mer de Mollieres. Toen keek ze me echt heel raar aan want ik had net een stokbrood gekocht en allemaal ander eten dus ze moest een beetje lachen. Toen ging ze het helemaal uitleggen maar ik dacht, dat kan daar helemaal niet zo zijn! Maar op een gegeven moment kwam ze niet meer uit haar woorden en zei ze: Je suis Hollandais. IK OOOOOK! Dus dat kwam even mooi uit maar ze lachte me echt keihard uit want Le Mer betekent de burgemeester. Maar ik ben er via het wilde westen uiteindelijk gekomen nog zonder te betalen ook! Echt een heel mooi meer, super blauw en het was gelukkig weer mooi weer dus heb daar heerlijk de hele middag liggen zonnebaden! Was wel een hele zware fietstocht omdat het super steil was en bloedheet maar heb er lekker gelegen en gepicknickt met stokbrood, kruidenkaas en nectarines.

Gisteren was ik weer een dagje vrij samen met Charlotte. We hebben eerst rustig aan gedaan en een beetje uitgeslapen. Ik probeer nu elke ochtend te zwemmen en dit keer lukt het me ook nog! Het is nog best wel vermoeiend maar je voelt je de rest van de dag wel lekker fit! Rond half 12 zijn we richting Montauban gegaan want daar is namelijk een Decathlon. Dat is een super grote sportwinkel waar je echt van elke sport een afdelinkje hebt. Dus daar zijn we zigzaggend die hele winkel afgegaan. Eigenlijk hebben we alleen voor Jamie geshopt want die vroeg of we wat paardenspullen mee wilden nemen maar zelf hebben we ook van alles gepast en uitgeprobeerd daar want je kan er ook alle sporten uitproberen. We hadden bij de kassa echt geluk want die vrouw deed iets verkeerd en toen hebben we in plaats van 130 euro 60 euro afgerekend. Dat was best wel een beetje dom van haar maar we kwamen er in de auto pas achter dus konden er ook niets meer van zeggen! Na de Decathlon zijn we gaan lunchen bij le Mcdo, dat was ook al weer een maand geleden dat ik daar gegeten heb dus we hebben er weer van genoten! Rond vier uur zijn we weer terug gereden naar Mollieres en hebben we daar de hele middag gelegen en we hebben daar ook aan picknicktafels avond gegeten. We hadden bij de spar allemaal fruit gekocht dus hebben we het weer gecompenseerd met de MC. Vannacht heeft het hier keihard geonweerd dus ons caravannetje ging weer lekker heen en weer! Deze vrijdag gaan de twee meiden van de paarden al weer weg en Charlotte gaat volgende week ook al weer weg. Super jammer want dan begint het hier wel een beetje stilletjes te worden! volgende week dinsdag ben ik weer vrij en dan ga ik met Charlotte en Jamie naar een waterpark bij Toulouse waar je kan waterskiën, wake boarden en kneeboarden! Dus daar heb ik nu al helemaal zin in maar eerst weer een weekje werken! Vanmiddag doe ik de animatie en gaan we met kindertje fotolijstjes versieren en verder de hele avond achter de bar tijdens het buffet!

  • 05 Augustus 2011 - 10:59

    PxPx:

    Ha die Sascha, leuk verslag en ik lees niets over de nieuwe geplande joggingbroek....gisteravond zijn we thuis gekomen, hele goede reis gehad, zoek nog 's op wat le Mer betekent....:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 18355

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: