Shopping Time! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Shopping Time! - Reisverslag uit Molières, Frankrijk van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Shopping Time!

Door: sascharichter

Blijf op de hoogte en volg Sascha

26 Juli 2011 | Frankrijk, Molières

Maandag de 25e was het weer tijd voor een dagje vrij na een week hard werken. We hebben elke week met iemand anders vrij en vandaag was Rosemarijn mijn slachtoffer! We wilden weer eens lekker op pad en de camping af dus hebben we besloten om naar Toulouse te gaan op aanraden van Mariska en Kirsten die er zaterdag ook heen zijn gegaan! Het heeft helaas wel de hele dag door geregend maar met een paraplu in de hand en gelukkig veel om naar te kijken heb je eigenlijk niet zo in de gaten dat het regent! Zondag avond heb ik even uitgezocht hoe en hoe laat we er met de trein heen konden en we vertrokken om half 9 vanaf Merlanes. We werden gebracht door Trystan naar Caussade, dat is een kwartiertje vanaf de camping. We hadden nog vijf minuten en dankzij Trystan konden we snel snel een kaartje kopen en naar het perron lopen. De treinreis duurde 45 minuten dus we waren rond 10 uur al op het station van Toulouse. Eenmaal aangekomen hebben we eerst maar eens de kaart er bij gepakt om te kijken hoe we moesten lopen dus we zagen er uit als twee heerlijke toeristen! Tas op de rug, fotocamera om de nek en kaart in de hand, wat wil je nog meer! We kwamen na een kwartiertje lopen aan in een heel leuk straatje met een leuk cafe dus daar hebben we meteen maar een lekker warm kopje thee gedronken. Het was echt heerlijk dat we alle tijd hadden en totaal niet hoefden te haasten of op de tijd te letten! Na ons kopje thee en cappuccino zijn we een super-de-luxe warenhuis ingegaan want de andere winkels waren nog dicht maar de prijskaartjes waren iets te hoog voor ons studenteninkomentje. We hebben eigenlijk de hele dag gewinkeld, winkel in winkel uit. Van alles gepast en overal wat dingetjes gegeten en gedronken. We zijn nog een kerkje in geweest en een of ander groot mooi gebouw. De straatjes zien er allemaal super leuk uit met die luikjes en balkonnetjes. We hebben gedineerd in een restaurant aan het plein van Toulouse. Rosemarijn had tagliatelle en ik ravioli. Als dessert hebben we ons maar 3 verschillende dingen gegund. Crêpe, ijs en tiramisu. We waren rond 9 uur klaar met eten en om half 11 ging de trein pas dus toen zijn we nog wat door de straatjes gewandeld en uiteindelijk beland in een café waar we nog een wijntje gedronken hebben. Op het station moesten we natuurlijk een kaartje kopen maar dat was een beetje een drama. We hadden tien minuten maar we begrepen dat apparaat maar niet dus vroegen we om hulp. Maar omdat die Franssen werkelijk waar geen enkel engels woord kunnen verstaan begrepen ze zelfs het woord HELP niet! Na veel vragen hebben we maar besloten om gewoon naar die trein te rennen zonder kaartje want we hadden nog maar twee minuten. We stappen in de trein en ineens vraagt een vrouw of we een kaartje willen kopen dus toen hebben we met haar apparaat een kaartje gekocht. In die trein stonden heerlijke ligstoelen dus daar hebben we maar even flink gebruik van gemaakt. En daar stond in Montauban Trystan al weer op ons te wachten dus het is allemaal helemaal goed gekomen!

• 29 Juli 2011 - 08:13

Yldau:

Lekker sassie!
    Klinkt allemaal heel vet! (jaja, ik heb je blogs weer even bijgewerkt haha!)
    En nog maar 3 weken, jeee gaat snel joh!
    Hoe is ie nu? Nog steeds hard werken, leuke nieuwe mensen?
    Tut, tot snel! x

• 30 Juli 2011 - 17:48

Bettina:

Hoi Buffie, wat schrijf je leuk! Ik zie het allemaal voor me! Heb net je hele blok door gelezen en verheug me al op je patatjes!!!! Haha! Heb nog een fijne tijd! Tot snel, liefs Bettina

• 31 Juli 2011 - 15:40

Wietske:

aah tof! haha jaloers en over 20 dagenalweer terug! whoee dan gaan we snel weer meeten. nog veel plezier daar! mis jeeexxx