Soort van vakantie - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu Soort van vakantie - Reisverslag uit Parow, Zuid-Afrika van Sascha Richter - WaarBenJij.nu

Soort van vakantie

Blijf op de hoogte en volg Sascha

01 April 2013 | Zuid-Afrika, Parow

25 maart en ik lig weer eens uitgeteld op bed van het weekend. We hadden afgelopen donderdag en vrijdag vrij, donderdag was namelijk Human Right Day en vrijdag hebben we vrij gekregen. Donderdag zijn we naar Canal Walk geweest, een mega groot shop walhalla en vrijdag hebben we heerlijk niks gedaan en ons klaar gemaakt voor de grote reis! We zijn vrijdag in de namiddag vertrokken richting Wilderness, hier kwamen we rond een uur of 21.30 aan. We hebben geslapen in een backpackers. Primitief maar wel super leuk en midden in de natuur. Het was boven op een berg en de kamer zat vol enge beesten. Toen we zaterdag ochtend wakker werden regende het helaas. We zijn vroeg doorgereden naar Knysna. Hier zijn we naar het Knysna Elephant Park geweest. Dit is een olifantenpark waar ze zieke olifanten opvangen, een soort Afrikaanse Pieterburen! De olifanten zijn zo tam dat je in het park met ze kunt wandelen, voeren en knuffelen. Echt hele lieve beesten maar je springt toch wel snel aan de kant als zo’n mega beest de berg af komt wandelen. ’s Avonds zijn we doorgereden naar het dorpje Storms River in Tsitsikamma. Zondag zijn we weer vroeg opgestaan en zijn we naar Bloukrans gegaan. Hier heb je de hoogste bungee jump brug van de wereld (220M). Ik had die nacht ervoor echt wakker gelegen van de zenuwen maar toen ik daar eenmaal aankwam had ik er super veel zin in en zag het er eigenlijk helemaal niet zo eng uit. Toch was ik bloed nerveus want ik moest m’n rechter hand geven en ik gaf m’n linker en ik wist m’n naam niet meer! We werden eerst in een harnas gehesen, dat is een back-up binding. Daarna moesten we via een super enge wandelbrug die naast de betonnen brug hing naar de spring plek wandelen. Die wandelbrug was gemaakt van ijzeren gaas, je kon die diepe afrond dus zien. Dood eng! Eenmaal aangekomen op de plek waar we gingen springen moest ik eerst nog wachten op drie mensen die voor me waren. Je ziet de ene naar de andere over die rand verdwijnen. Die mensen die daar werken staan daar super relaxed, voor hen is het gewoon routinewerk. Beetje mensen van een brug af duwen. Nou, toen was het toch echt mijn beurt. Je wordt door twee mannen naar de rand geduwd want je kan niet meer lopen omdat je voeten vastgebonden zitten. Dan sta je daar met je tenen over die rand, je kijkt naar beneden en dan begint ineens je hele maag op z’n kop te staan. Echt al je organen zakken naar beneden! Maar je hebt geen keuze want voor je het weet staan die mannen af te tellen en geven ze je een duwtje in je rug! De eerste seconden was echt: WAUW! En toen die grond ineens super dichtbij kwam had ik een moment: Oh nee, zit ik wel vast? En dan wordt je weer terug gelanceerd en dan besef je echt dat je daar aan een touwtje bungelt en dat het heel mooi om je heen is. Dus heb heerlijk om me heen gekeken, het was vooral eng om ondersteboven naar boven te kijken naar die brug. Het schijnt dat ze me op die brug tot beneden aan, aan één stuk door, hebben horen gillen. Zelf niets van gemerkt. Nou, dan hang je daar ongeveer een minuut en dan begint dat bloed toch wel heel erg naar je hoofd te stijgen dus ben ik maar eens gaan kijken of iemand me al kwam halen. Gelukkig reageerde iemand op de vraag: Hallo, is daar iemand? Ik vond het eigenlijk nog het engste stuk dat die man me kwam halen, hij rommelt namelijk aan je zekeringen en jij hangt daar nog op je kop! Eenmaal boven was ik echt helemaal vol adrenaline en kon ik alleen nog maar wauw wauw wauw zeggen! Echt een kick geeft het!

We hebben daarna heerlijk ontbeten en direct weer in de auto gesprongen om naar huis te gaan. De terugreis duurde 7 uur! We hebben de Route 62 genomen, een super mooie natuurroute door de bergen. Wat ook echt heel leuk is dat we een aantal keer apen hebben gezien, die steken gewoon de weg over!

Het is één april, Tweede Paasdag, en we hebben een heerlijk lang weekend van vier dagen gehad. Het was het plan om een rustig aan te doen, veel slapen en een beetje rond huis te hangen maar dat is mislukt. Vrijdag wilden we naar Long Street om daar een beetje te winkelen maar dat was helaas gesloten dus zijn we naar Shimmy Beach Club gegaan en daar van het zonnetje genoten en gerelaxt. Vrijdag avond zijn we naar Long Street geweest, de uitgaansstraat van Kaapstad. We gingen met een paar huisgenoten en Nina was ook mee. Het sfeertje is wel heel anders dan in Nederland, heel gezellig en leuk maar vooral goed op je tas letten! Niemand recht in de ogen aankijken en zo snel mogelijk een andere club induiken en niet te lang op straat zijn. Zaterdag hebben we gewinkeld in Canal Walk en zaterdag avond zijn we met een stel Belgen en Nina naar Klipwerf geweest. Dit is een soort danszaal waar ze Langarm doen. Dat is een soort stijldansen maar dan op de Zuid-Afrikaanse manier. Was heel leuk om te zien! M’n collega Desiree had me uitgenodigd en het dansen viel nog vies tegen! Paar keer z’n tenen bijna geplet maar we hebben het naar ons zin gehad! Zondag zijn we weer eens om half zes opgestaan om de Tafelberg te beklimmen. Dit keer via de kant van de Botanische tuin. Was echt een onwijs mooie route maar gigantisch zwaar! Het eerste stuk was weer aan één stuk door traplopen en het tweede stuk was echt via ladders en met handen en voeten de rotsen over! Was heel gaaf! Boven op de berg heb je aan die kant een soort dam wat net op een meer met strand eromheen lijkt dus je hebt helemaal niet het gevoel dat je boven op een berg staat! Zondagmiddag hebben we alleen maar op bed gelegen, we waren gesloopt van de tocht! Maandag heerlijk uitgeslapen, met thuis geskypt en straks gaan we naar Waterfront om daar ergens wat te eten!

  • 01 April 2013 - 19:11

    Bettina:

    Hey busy bee,
    Maak jij tussen al je belevenissen door aantekeningen? Anders kan jij het toch nooit allemaal onthouden? Haha! Ik wens je een rustige week op je werk!
    Heel lieve groeten uit een zonnige maar koude Lemmer,
    Bettina

  • 04 April 2013 - 00:07

    Ab:

    Hi Sascha,
    Waar is de volgende jump?
    Geweldige verhalen!

  • 05 April 2013 - 16:51

    Renée:

    Haha wat een leuke verhalen weer afrikaantje!

  • 05 April 2013 - 16:51

    Renée:

    Haha wat een leuke verhalen weer afrikaantje!

  • 06 April 2013 - 16:18

    Oma Frieda:

    alles gelezen. zeker wauw wauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sascha

Actief sinds 04 Juli 2011
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 18343

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Kaapstad

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: